Roligt, roligt!

Nu händer det saker på löpande band, igår fick jag besked om att jag fått beviljat studiemedel i höst. Väldigt skönt med tanke på att jag ägnade våren åt att vara dålig och inte ta ett enda poäng. Men jag har ju också sedan dess skickat in ett förklarande brev med bifogad kopia på läkarintyget.

Det går framåt med medicinen, biverkningarna har i princip slutat göra sig påminda och jag tycker att jag känner mig lite piggare för varje dag. Idag orkade jag faktiskt gå en 30-45 min lång promenad med Smilla, en klar förbättring mot de 10-15 minuter jag max orkat innan. Lagom tills vi flyttat närmare skogen har jag nog ork till de 1-3 timmar långa promenaderna vi brukade ta förut.

Flytten ja.. På måndag skriver vi kontrakt, och sen kör karusellen igång. Jörgen har redan börjat ta hem kartonger från jobbet. Sicken tur att han jobbar på en mataffär... ;)
Jag har bestämt mig för att packa nån kartong om dagen, så jag slipper alltför mycket stress när det börjar dra ihop sig för själva flytten. Det är ju stressen som sänker mig, så allt jag kan göra för att minska det är ju bra.
Oooohhh, jag längtar så efter flytten! Nu vill jag bara härifrån! Jag ser t.o.m. fram emot packandet, ska bli skönt att kunna göra det i lugn och ro, och göra det ordentligt på en gång. De lådor som ska direkt ner i källarförrådet tänkte jag oxå göra en Tina med - skriva upp allt som finns i lådan och sätta nummer på lådan. Så vet man precis var man ska leta om man behöver nåt.

Nä, allt prat om flytten har gjort mig rastlös. Bäst jag går och börjar packa en låda.... :D Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sayo

"göra en Tina", ser man på, den kan jag leva med :D bättre än "to do a Monica" som i Friends ;)

2007-07-25 @ 00:09:11
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0