Dittan och dattan

Som ni kanske märker så kommer jag inte direkt uppdatera den här bloggen dagligen. I perioder, kanske. Men inte hela tiden. Men ni kan hänga med hjälpligt i mitt liv iallafall. =)

I torsdags fyllde syrran år. Jag vet att hon inte skulle ha fixat nåt speciellt själv, eftersom hon inte fyller jämnt. Så jag och Jörgen tog tag i det istället. Köpte present och bjöd in henne på mat. Grillade hennes favoritgrillmat (första för säsongen för henne) och åt tårta. Magnus med kompis kom oxå över och åt. Magen stod i alla hörn den kunde... Så vi orkade inget annat än att slöspela lite poker (jag vann!). En trevlig och väldigt lagom kväll.

Har fått vara lite piggare en period nu, så jag har lyckats aktivera vovvarna bra när Jörgen jobbat samtidigt som jag hunnit städa sånt man inte städar till vardags. Har vårstädat balkongen oxå, så nu kan man sitta där i solen och njuta, något jag oxå gjort en hel del av. Har rent av fått lite färg i ansiktet...

Jag har börjat cykla med hundarna. Med Smilla så måste man såklart bromsa allt vad tygeln håller, för hon ligger på som värsta travhästen. ;) När man cyklar med hundar på asfalt så ska man inte cykla så fort att hunden galopperar (det är inte ett dugg bra för deras trampdynor), vilket är en lite utmaning med Smilla. Men det går bra ändå. Var ute en sväng med henne idag, körde en lite längre sträcka för första gången (har annars mjukstartat) så nu hann hon faktiskt börja springa normalt brevid cykeln innan vi kom hem igen. ;)
Kira däremot är raka motsatsen. Det är som att cykla i en ständig uppförsbacke med henne, för man måste dra henne framåt... Jag misstänker att hon tycker att det är lite läskigt att springa så nära cykeln (har en springer monterad) för när husse cyklat med henne i vanligt koppel så har det gått alldeles utmärkt. Vi får väl se hur det går med hennes cykelkarriär...

Imorgon ska vi jobba med problemlösning hela dagen på instruktörsutbildningen. Det ska bli jätteroligt! Ska få jobba med problem på våra egna hundar, tillsammans med en kille som till vardags jobbar med problemhundar. Och till råga på allt har de lovat strålande sol hela dagen. :D

Tills vi hörs igen.... *vinkar*

Kommentarer
Postat av: Sayo

kunde inte ha haft en bättre födelsedag :D TACK!

2007-04-01 @ 22:49:43
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Sayo

och en trevlig promenad blev det idag, vovvisarna var ursöta i dragkampen!

2007-04-04 @ 00:29:42
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Anna

Det tog mig lite tid att hitta tillbaka hit, mindes inte riktigt bloggnamnet och blogg.se ville inte hjälpa mig hitta dig. Jag tackar och bockar för det nyaste inslaget i mitt liv, Millabloggen. Fint att kunna hålla sig en smula uppdaterad. Aah, grymt ofokuserad idag, snart dags att gå hem och jag har inte fått mkt gjort tycker jag... Men jag säger som Loesje:

Idag har jag presterat fotspår i sanden, koldioxid och ett leende.

2007-04-04 @ 15:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0