Rallylydnad

Idag var vi tvungna att gå upp tidigt, trots att det är lördag. Det var dags för examination på instruktörsutbildningen. Dock inte för mig, eftersom min projektpartner inte kunde komma idag. Vi ska istället göra vår examination om ca 2 veckor, exakt dag är inte bestämd än. Men Jörgen blev iallafall instruktör idag. Det gick bra för allihopa på kursen, alla blev godkända.

Vi hade inte mycket mer än kommit hem när telefonen ringde. Det var till mig och var en tjej från klubben. Hon ringde för att hon blivit tillfrågad av vår klubbs ordförande om hon ville gå en instruktörsutbildning i rallylydnad. Hon ville inte gå den själv och visste att jag var intresserad, så hon fick i uppdrag av vår ordförande Carin att ta kontakt med mig. Självfallet ville jag, och är dessutom ledig den helg utbildningen är. Så andra helgen i juni åker hon och jag ner till Skåne för att bli rallylydnadsinstruktörer. Sen är väl tanken att vi ska hålla kurs i höst på vår klubb. Ska bli spännande! Nu börjar det rulla på för mig i hundvärlden... :D Den här rallylydnadinstruktörs-utbildningen är ju ändå nåt jag kan använda i mitt företag sen.

Igår var jag till en massör och fick en rejäl genomkörare i ryggen. Jörgen kom hem en dag i förra veckan, gav mig pengar och sa "jag har bokat en tid åt dig hos en massör". :D Underbara han... Jag har tur jag.
Iallafall så var jag där igår. Hon masserar med en djupgående, lite hårdhänt metod. Man låg ibland och bet sig i läppen. Men nytta gjorde det, massor! Dock var jag resten av dagen igår så öm på ryggen att Jörgen inte kunde krama mig eller ens nudda mig där. Jag stålsatte mig innan vi gick och lade oss, och lät honom smörja in ryggen med liniment. Det gjorde nog gott, för idag har det varit massor bättre, även fast jag fortfarande är öm. Lite tendens till blåmärken har jag på sina ställen oxå..
Men denna massage gav mig en energi jag inte haft på länge, så jag bokade en ny tid direkt. Hon rekommenderade att man går ca 3 ggr tätt inpå varandra, för att sedan kunna underhålla det med att gå en gång var 5-6 vecka. Så jag ska dit redan på torsdag igen. Såå skönt! Det här var verkligen vad jag behövde. Jörgen har redan börjat kommentera om att jag ler och skrattar mer.

Tänk om det äntligen börjar vända... Ååh...

Kommentarer
Postat av: Anna

Rallylydnad...? Åh, jag ser hundar och bilsport framför mig!
Har tillbringat helgen hemma i Fagersta,
i eftermiddag är det släktlunch i Västerås och sedan går färden via Sthlm hem till Lkpg igen. Ser fram emot överfulla tåg, tack SAS för det.
Stor kram till dig - i juni kommer vi och hälsar på!

2007-05-27 @ 12:15:43
URL: http://almadrake.blogg.se
Postat av: Sayo

Vad är rallylydnad? Har inte hört talas om det faktiskt...
Skönt att det går åt rätt håll och massagen är du värd :D
kram!

2007-05-28 @ 07:01:24
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Milla

http://rallylydnad.se/

2007-05-29 @ 03:13:04
Postat av: Sayo

tack!

2007-05-29 @ 06:14:04
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0