USA

Jörgens bror o sambo som var i USA och bl.a. gifte sig kom med i Dalademokraten...  De hade med ett reportage om den ursprungliga orsaken till resan. Artikeln finns att läsa här: http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Falun/2007/05/24/Jag-har-fatt-ett-nytt-liv/

Jag själv har tagit mig i kragen ordentligt. Hör och häpna, men jag har faktiskt en tid hos läkaren i nästa vecka! Tyvärr då den läkare jag ville byta bort, men men. Jörgen följer ju med så det går kanske bättre den här gången... Skönt iallafall att det äntligen ska bli av. Men jag har haft stressmage typ hela dagen idag efter telefonsamtalet med läkaren imorse.

Agilitykursen går framåt med stormsteg, har nog säkert gått minst halva kursen nu (har inte räknat så noga). Vi har iallafall gått igenom rak, böjd och platt tunnel, A-hindret, vanligt hinder, däcket, slalom, balanshindret. Idag fick vi prova på framåtsändande, och så har vi fått köra lite små hinderkombinationer oxå. Hela gruppen är jätteduktiga (det var en hund som är både fet och lat, och dessutom har en matte som inte vet vad hon gör. men det ekipaget slutade efter ett par gånger). Tydligen är vi så pass duktiga allihopa att våra instruktörer har svårt att fylla ut tillfällena, vi går framåt så pass fort. Det är ingen hund som vägrar eller är rädd eller så, utan alla hundar provar och bjuder på hindrena med glädje.
Smilla missade 3 (!) första gångerna pga sitt löp, men nu så. Nu kör vi för fullt och hon är jätteduktig. Väldigt uppmärksam på mig och tycker det hela är en riktigt rolig grej. Sitter och gnäller när vi står på sidan om och väntar på vår tur, hon vill göra hela tiden (speciellt om de andra gör nåt som involverar tunneln, hon ÄLSKAR tunneln).

Har sovit ett par timmar på eftermiddagen idag, pga väldigt trött kropp både igår och idag (har en teori om spänningar efter jobbiga morgon-telefonsamtal till vårdcentralen). Ändå sitter jag här och gäspar nu... Bäst jag går och lägger mig. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Sayo

Måste man prenumerera för att kunna läsa den sidan? Jag kom inte in på den iaf. Sidan öppnades först snabbt men så kom en blockeringsruta och sen har jag inte kommit in där...

2007-05-28 @ 07:02:56
URL: http://sayo.blogg.se
Postat av: Milla

Så blev det för mig oxå först. Men jag stängde ner fönstret och försökte igen. Då gick det.

2007-05-29 @ 03:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0