Nona

Får jag presentera.......... NONA!
image7
Den här lilla tjejen blev det alltså som slutligen fick flytta hem till oss. ElleBell´s Korona, kallad Nona.
Vi hämtade henne förra fredagen - samma dag hon fyllde 8 veckor. Nu är hon alltså ungefär 9½ vecka gammal.
Första veckan hemma har gått bra, jag går upp 1-2 ggr per natt och tar ut henne. Hon är en äkta dvärgschnauzer och visar redan sin kaxiga och framåt sida. Vi misstänker att det kommer bli hon som styr hushållet hundarna emellan framöver.
Nona och jag har nu börjat träna på att hon ska veta vad hon heter, kunna gå i koppel och även att stå på kommando. Eftersom hon ska ställas ut så lär jag in "stå" före "sitt" och "ligg". Vi miljötränar också för fullt. Tyvärr levererades hon med mjällkvalster, så hon får inte träffa så jättemånga andra hundar. Smittorisken är dock inte så stor gentemot vuxna hundar, så några sådana har hon fått nosa på utomhus. Och självklart tränar vi också på rumsrenheten... :)

I lördags tog jag med mig alla hundarna och åkte hem till föräldrarna över dagen för att visa upp Nona för dem. Såhär kan det se ut när man försöker ta vårbilder på en valp:
image8
image9
image10
Ja, ja... *suckar* Skrattade gott gjorde vi iallafall.

Fler bilder och några videosnuttar på Nona finns här.

Kommentarer
Postat av: Sayo

hon är så söt pluttan!!

2008-05-03 @ 17:08:41
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0