Nya tag

Ramlade återigen in på Hundcampus i Hällefors i måndags för en veckas intensiva studier. Det känns bara bättre och bättre för varje vecka här nu, bitar börjar ramla på plats. Allt runt omkring har slutat vara så nytt så man kan ta till sig information mycket bättre nu.
Etologin är fortsatt intressant, den här veckan har vi även börjat ha teori kring mental träning, något som visat sig vara otroligt intressant och definitivt något jag ska tillämpa på Smilla. Det handlar i stort om att lära sig kontrollera de olika aktivitetsnivåerna i sin hund (nu ler och nickar nog ni instämmande, ni läsare som känner Smilla).
Vi har fortsatt jobba med hundarna i labbet, de har den här veckan blivit helt introducerade till att söka te-doften med störningsdofter i de andra burkarna (totalt 7 burkar, en med te-doft och en tom, resten störningsdofter). Smilla har den här veckan sökt med hare, ekorre, frolic, digestivekex och and-dofter som störning. Första omgången var hon väldigt intresserad av störningsdofterna, speciellt frolic-störningen (gissar jag att det var, jag visste inte vilken störning som stod på vilken plats) men det tog inte alls lång tid innan hon knappt brydde sig och enbart letade tedoften igen. Med lång tid menar jag då att det inte tog mer än ungefär 3 sökomgångar inräknat den första när hon var så väldigt störd av dofterna.

J var här i tisdags och hälsade på en sväng, satt med på en av mental träning-lektionerna och var också med och lyssnade lite när vi planerade inför besöket av vårt analys-ekipage imorgon.
Imorgon kommer syrran, mamma och mormor på besök. Syrran passar på nu när hon har lov från sina elever och mamma & mormor är nog bara nyfikna. ;) Ska visa dem runt lite och även visa hur labbet funkar, tänkte jag.

Snart ska vi ha veckans obligatoriska trerätters middag med efterföljande samkväm. Jag ska dock avvika efter maten för jag har haft huvudvärk hela dagen... Ha det, allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sayo

Ses imorrn!! :D

2008-02-20 @ 22:45:45
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0