Dag Tre

Sov för en gångs skull riktigt bra inatt. Men det var kallt i rummet när jag vaknade och då har jag alltid svårt att lämna värmen under täcket.. Men jag kom upp så jag t.o.m. hann få i mig frukost idag. Framsteg. :)

Började även idag med en etologi-lektion. De är så himla intressanta, lärare Lasse pratar så enkelt och man får sig många tankeställare. Vi har en hel del intressanta diskussioner där... Den här veckan pratar vi mycket om familjesystem, om "flocken" och om resurser.

Efter lite fika var det dags att dra på sig alla ytterkläder man hade, packa in hundarna i bilen och åka iväg ut i skogen för ett fys-pass. Lärarna hade hittat en 2 km lång uppförsbacke åt oss. Jag kom tyvärr kanske bara halvvägs eftersom min astma satte in och gjorde mina ben till spaghetti. Hade också lämnat Smilla i bilen pga hennes tass och hade med mig Kira istället. Jag bestämde mig raskt för att göra den backen till min lunchpromenad de veckor jag är här. Jag SKA upp! Om det så tar hela terminen... :)

När jag återvände till skolan hade Jörgen kommit upp på besök. Vi gick en liten sväng med hundarna så Smilla också skulle bli avrastad och sen åt vi lite och umgicks. Pussades nog lite också... ;)
Efter lunch skulle vi in i labbet för att för första gången prova att köra med hundarna där inne. Det gick riktigt bra för oss alla tre, även om det var lite ostadiga första försök. Men de resterande 2-3 gångerna gick det mycket bättre och vovvarna började så smått fatta grejen. Jag körde bara med Smilla då. Hon var lite stressad (eftersom hon lämnades ensam med Kira på rummet emellan hennes turer i labbet) så första gången var hon ganska "fladdrig", hade väldigt svårt att koncentrera sig. Resterande gånger var jag mer beredd på det och ägnade promenaden ner till labbet till att lugna ner henne och få henne mer fokuserad. Tyvärr blev det inga bilder eller film därifrån idag, batteriet i min mobil tog slut... Men jag laddar inatt och försöker få bilder imorgon. :)

Efter att ha tagit det lugnt ett tag och sen ätit kvällsmat så kom vi tre elever överens om att ta en kort runda till i labbet på egen hand. Det gick om möjligt ännu bättre för de andra då än tidigare på eftermiddagen, jättekul att det går framåt så fort! Jag lämnade Smilla åt sitt öde och provade istället med Kira. Hon var i jämförelse med Smilla en liten stjärna, jobbade lugnt och metodiskt och verkade fatta redan från början vad hon skulle göra.

Nu har jag krupit till sängs och för andra kvällen i rad börjar huvudvärken komma krypande. Lite mycket att ta in under dagarna tror jag... :) Så det är väl bäst att sova nu så man är på G för morgondagen. Då ska vi flytta skåp och nosa vidare i labbet, med mera. Återkommer imorgon kväll. Klart slut.

Kommentarer
Postat av: Sayo

Gå och sussa nu så huvudet blir bättre imorrn igen :D
*KRAM*

2008-01-23 @ 23:28:54
URL: http://sayo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0