Hej mitt Vinterland!

Har aldrig varit med om sådana här snömassor hos mina föräldrar. Inte vad jag minns iallafall.
Tog iallafall lite bilder med mobilen när jag var ute en sväng med hundarna idag.

          
 


Jag har skottat som en mindre toka i flera dagar eftersom det snöat. Idag kom iallafall morfar ut och hjälpte mig att köra snöslungan. :) Eller hjälpte och hjälpte - han körde den. ;)

Mamma och pappa är nämligen på golfresa till Thailand och kommer inte hem än på 2 veckor, så jag har FF! ;)
Riktigt skönt faktiskt att få rå om sig själv och hundarna utan att nån annan finns här. Men jag hinner nog börja tycka att det är ensamt innan de kommer hem igen. Tur jag ska till syrran ett par gånger under tiden. :)

Nona har kommit in i sitt andra löp nu (redan!). När jag ringde uppfödaren och berättade det så sa hon att hon förmodligen kommer planera in en parning om ungefär ett år, på Nonas 4:e löp. Spännande!
Apropå Nona så fyllde hon stor dam igår - hela 1 år gammal! Vad fort det har gått... Här i veckan var vi iväg och träffade en kullsyster till Nona - Kajsa Kavat. Hon bor också i Örebro och vi har väl tänkt ta upp kontakten flera gånger med det har inte blivit av förrän nu.
(Nona t.v. och Kajsa t.h.)


Nej, det ena är inte en spegelbild... ;)

  

Majken, Kajsa och Nona.

Mycket bilder blev det idag. :)

Kommentarer
Postat av: Sayo

oj! verkligen mycket snö!! Synd att jag inte har lov, blev sugen på att åka upp och få se riktig vinter där :D fast vi har mkt snö här med.

2009-02-23 @ 19:38:45
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Milla

Skillnaden är väl att här är den ren ;)

2009-02-23 @ 19:42:54
Postat av: Sayo

suck, påminn mig inte!

2009-02-25 @ 22:12:33
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0