Woops!

Gick ut med hundarna med målet att gå ner och hämta posten - en promenad på ca en halvtimme.
När jag kom tillbaka och tittade på klockan så hade jag varit ute i två timmar!
Det var så skönt, så jag bara fortsatte gå... Och hundarna är ju inte sena att haka på.

Mamma och pappa är fortfarande i Thailand, kommer hem igen på tisdag. Det har varit underbart skönt att vara helt själv, det blev aldrig att jag kände mig ensam som jag trodde att jag skulle göra efter ett tag. På måndag får jag väl börja städa lite. Inte för att jag direkt stökat till, men de kan ju få komma hem till ett åtminstone nydammsuget hem. Även om inte jag stökat till, så finns det ju hundar som lämnar lite hår här och var...

Helgen som var hann jag med 2 bröllop minsann. En bekant från tonåren gifte sig först och 2 timmar senare en av kompisarna från "gänget" jag växte upp med - Stefan fick sin Elli.



Johanna, Anna och jag våldsgästade först det ena och sedan det andra bröllopet i kyrkan. Sen åkte vi vidare hem till Johanna och Roger, proppade magarna fulla med tacos och hade det himla trevligt ihop ett par timmar.

Om knappt 1½ vecka är det äntligen dags att ta nästa steg i massageutbildningen för hund. Återigen åker jag ner till Gbg och ser till att samtidigt hälsa på Anna. Att hon sen låter mig sova hos henne är ju ett stort plus. :)
Den här gången ska massagehelgen handla om:
stretching
stresspunktsbehandling
hundens ytliga muskler
skelett och ledlära
muskelfysiologi
hur man bygger upp hundens muskulatur

Det ska bli riktigt intressant! Jag gillar ju speciellt då stresspunktsbehandlingen eftersom Smilla är som hon är...
Och nu när jag börjat få lite massagekunder så är det ju extra intressant att få ta nästa steg i utbildningen.

Annars så rullar det fortfarande på i företaget. Har äntligen varit hos min rådgivare nu och fått affärsplan och budget genomgått. Han suckade över att jag var som alla andra tjejer - för mesig i min budget. Så nu ska jag försöka göra om den och göra den lite mer realistisk. ;)
Håll tummarna, för det är precis det jag ska sätta mig och jobba med nu. :)


Kommentarer
Postat av: Alma

Plus är mitt andranamn!



Förresten för du tankarna till Forrest Gump. Han kände för att springa lite, du kände för att gå lite.

2009-03-06 @ 19:46:53
URL: http://almadrake.blogg.se/
Postat av: Anonym

lycka till med jobbandet :D

2009-03-08 @ 16:10:23
Postat av: Sayo

och det var alltså jag som skrev nyss... suck

2009-03-08 @ 16:10:51
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0