5 veckor

Ja, nu har Nonas valpar hunnit bli 5 veckor gamla. Igår närmare bestämt. :)
De har nu fått flytta från Ing-Britts sovrum in i datarummet, där de oxå fått lite utrymme att kunna börja röra på sig och busa lite mer. Och det gör de. Jag kan själv intyga att tänderna börjar på att kika fram, även om de inte kommit upp så jättemycket än. Tillräckligt för att framkalla ett och annat AJ! när de tuggar till lite extra. ;)
De äter nu också uppblött valpfoder, men tuttar fortfarande en hel del på Nona. Hon är en jättebra mamma som fortfarande vill vara inne hos valparna mycket. Vi får väl se hur det blir när valparna får ännu mer tänder och blir ännu mer busiga... ;)


Ram Tam Trassel, 5 veckor gammal och 1 336g. tung


Rinda, 5v. gammal och 1 536g. tung

Som ni säkert förstår av bilderna nedan så har vi idag varit och hälsat på hos valparna. Jag, Jonas, min syster Tina, mamma Gunlög och pappa Bengt. Mamma har otåligt väntat på att valparna skulle bli gamla nog att ta emot besök. Och nu så! Som jag trodde så föll hon pladask. Till och med pappa blev nog lite såld, fast han försökte att inte visa det. ;)

Kommentarer
Postat av: Anders V

Tur att jag inte äter glass, för den skulle smälta!

Tack för att ni postar bilder på dessa 2 söta valpar.

2010-04-17 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0