KUB-test avklarat

Nu har vi varit in på ultraljud och mätt Pyrets nackomfång. :)
Herregud vilken häftig känsla att få se Pyret på den där skärmen... En liten tår letade sig allt fram.
Pyrets nacke och mitt blod såg iallafall tydligen väldigt bra ut. Baserat bara på min ålder så var det en 1 på typ 485, eller nåt sånt, att det skulle bli kromosomfel. Men baserat på blodet och nackomfånget så var det bara 1 på 20 000... Så vi kan nog vänta oss ett friskt barn, åtminstone kromosom-mässigt. :)

I övrigt såg det också bra ut. Det är bara ett Pyre där inne, och han/hon har 2 armar och 2 ben. Ena handen såg vi också och kunde där urskilja 5 fingrar. :) Hjärtat slog så fint, så fint och lite smålivlig var Pyret. Stundvis rörde han/hon sig så hela kroppen hoppade, vilket var precis hur jag var som liten - så den brås nog på mig. ;)
Jonas tyckte att han såg Pyret suga på tummen vid nåt tillfälle, men helt säker var han inte. Jag såg det inte isåfall.

Vi blev framflyttade en dag, så istället för att nu vara 12+4 så är vi 12+5. Beräknat förlossningsdatum är den 20:e oktober (en onsdag).


Kommentarer
Postat av: Sayo

Ett PYRE! bara ler

2010-04-13 @ 20:46:49
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0