En dotter!! :D

Ja.. Det verkar vara en dotter vi har i min mage, Jonas och jag. :)
Idag var vi som sagt iväg på rutinultraljud. Jag sa till direkt att om hon såg könet så ville vi gärna veta. "Ja, då får jag kika lite på det då" sa barnmorskan med ett leende. När hon kollat sina kontroller så kikade hon underifrån på Pyret, ganska länge och noga, innan hon konstaterade att hon inte såg varken nån pung eller penis. "Det är ju inte hundraprocentigt säkert, men det ser ut som att det är en tjej!" sa hon sen.

Allt hon kontrollerade denna gången var iallafall helt normalt. Hon mätte och grejade och flyttade sen fram oss 4 dagar. Så BF (beräknad födelse) är inte längre den 20:e oktober, utan den 24:e. Och vi går in i nya veckor på måndagar istället för på torsdagar.

3 finfina gudföräldrar har vi klara till vår dotter redan oxå. Eller ja, en av dem är inte tillfrågad än men jag kan inte tänka mig att han säger nej...
Min fin-Anna är en av dem - min bästa vän under uppväxten, en vänskap som hållit sig kvar genom åren.
Vidare så är det de två vänner som Jonas har närmast sig, så nära att han kallar dem för sina bröder trots att de inte är släkt - Johan och Roger. Jag känner dem också från Stiftsgården, men är inte i närheten av den grad av vänskap som Jonas har med dem - inte än iallafall. :)




Kommentarer
Postat av: Sayo

Söööötis!

2010-05-26 @ 19:10:55
URL: http://sayo.blogg.se/
Postat av: Alma

Jag längtar efter att få träffa min tredjedel!

2010-05-26 @ 21:54:45
URL: http://almadrake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0