Leveransklara puppisar!

Ja, i fredags blev Nonas valpar 8 veckor gamla och därmed leveransklara. Rinda hämtas av sina ägare på fredag i den kommande veckan, på sin 9v-dag. Ram Tam Trassel är ännu inte såld, men spekulanter kommer och tittar på honom imorgon söndag, så vi får se... :)

Hälsade på idag och de är busiga som få, såklart. Som de flesta valpar i den åldern. :) Men det bästa av allt var att Nona fick följa med mig hem idag! Hon ville definitivt med hem, stod vid dörren så hon inte skulle missa mig. Väl vid bilen så hoppade hon upp så fort jag öppnat bakluckan, innan jag ens öppnat burdörren. ;)
När jag parkerade hemma började hon tjuta av glädje, och drog i kopplet mot dörren så hon inte ens hade frambenen i backen. ;)
Tog ut henne och Tindra på en promenad det första jag gjorde, och väl inne igen så blev Nona lite konfunderad. Vet inte riktigt vad hon ska göra nu. Behöver få landa i de gamla vanliga rutinerna först, vänja om sig från mamma-livet till vanliga familje-livet igen. Men men, det tar nog inte lång tid så är hon som vanligt igen. :)


Ram Tam Trassel, 2440g.


Rinda, 2846g.

            

Bild 1: En väldigt nertrimmad Nona med en av sina små
Bild 2: Nona med båda sina små
Bild 3: Ram Tam Trassel och Rinda leker med chihuahua-valpen Amoroso
Bild 4: Trassel, Rinda och Amoroso
Bild 5: Nona med sina små
Bild 6: Trassel försöker busa med Liv
Bild 7: Bedårande lille Amoroso
Bild 8: Rinda visar att hon minsann kan gå i trapp redan!
Bild 9: Trassel är så där ursöt som bara han kan vara :)
Bild 10: Bus-Trassel!
Bild 11: Söt-Rinda
Bild 12: Nelli, Amoroso och Sabina
Bild 13: Trassel och Rinda däckar efter en halvtimmes bus

Kommentarer
Postat av: Anders V

ooooo :)

2010-05-08 @ 16:10:07
Postat av: Sayo

man blir ju bara käääär!

2010-05-09 @ 00:13:02
URL: http://sayo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0